dimarts, 7 d’abril del 2020

DITES I REFRANYS VALENCIANS.


Hola!
Sóc Andrea, de 6é B.
Aquests dies els meus pares m’estan diguent molts refranys que se’ls deien els meus iaios.
Ací teniu alguns:
  • Dos no rinyen, si un no vol.
  • Fa més el que vol, que el que pot.
  • Cadascú en sa casa i Déu en la de tots.
  • Tot pot ser, digue Caliu, menys una rata fer niu, baix el rabo d’un gat viu.
  • Debades cap burro pega patades.
  • A mal temps, bona cara.
  • Tot és disfrutar, tant estalviar com gastar.
  • Arrancà de burro, parà de matxo.
  • Tres per al sac, i el sac en terra.
  • El que siga burro, que rose sénia.
  • A vora riu, no faces niu.
  • No te deixes la senda vella, per la no vella.
  • Més val mal conegut, que bo per conèixer.
  • Home prudent, val més que cent.
  • Mai plou a gust de tots.
  • Li diu el mort al degollat, qui t’ha fet eixe forat?.
  • En abril cada gota val per mil.
  • En Santa Llúcia, el dia allarga un pas de puça.
  • En Nadal, el día allarga un pas de pardal.
  • En gener i en febrer, la sardina per al pescater.
  • Cel “rogent”, pluja o vent.
  • Ponent en terra banyà, aigua altra vegà.
  • Si no vols pols, no vages a l’era.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

UNA NOVA MASCOTA

UNA NOVA MASCOTA Els meus avis tenen una casa de camp a les rodalies de València ciutat.  A la  meva  família i a mi ens agrada cada c...